Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Applying Effective Instructional Strategies for Teaching Dyslexic Students in a Remedial College Algebra Course
Ist Teil von
  • Annals of dyslexia, 1995-01, Vol.45 (1), p.143-160
Ort / Verlag
United States: The Orton Dyslexia Society
Erscheinungsjahr
1995
Link zum Volltext
Quelle
SpringerLINK Contemporary (Konsortium Baden-Württemberg)
Beschreibungen/Notizen
  • For many secondary and postsecondary students with dyslexia, passing required algebra courses presents a formidable challenge. Although dyslexic students do have specific and sometimes severe learning dificits that can affect their chances of success in algebra, they can succeed if given appropriate and effective instruction that meets their special and individual needs. This article briefly describes the application of effective instructional practices to the teaching of remedial algebra that have been used with dyslexic students in the University of Wisconsin Oshkosh Project Success program.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX