Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of autism and developmental disorders, 2002-04, Vol.32 (2), p.91-106
2002

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Interrelations among Social-Cognitive Skills in Young Children with Autism
Ist Teil von
  • Journal of autism and developmental disorders, 2002-04, Vol.32 (2), p.91-106
Ort / Verlag
Heidelberg: Springer
Erscheinungsjahr
2002
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Evaluation of social-cognitive skills in 23 young children with autism or other developmental delays found tests involving others' attention were more difficult for children with autism than tests involving others' behavior. However, the typical developmental pattern of first sharing, then following, and then directing attention or behavior was evident. Some intercorrelations among social-cognitive skills were found. (Contains references.) (Author/DB)

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX