Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Promoting Positive Youth Development: Relational Data Analysis (RDA)
Ist Teil von
  • Journal of adolescent research, 2008-05, Vol.23 (3), p.291-309
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2008
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article provides an overview of the origins and use of relational data analysis (RDA). RDA is a multidimensional, multiphasic framework for unifying data analytic strategies across dimensions (quantitative/qualitative, causal/structural, observation/interpretation, etc.) and phases of analyses (conceptual, theoretical, and research analyses). RDA was developed within a relational metatheoretical methodological framework for overcoming the splits that have historically characterized methodological metatheory. The aim was to formulate a practical, ready-at-hand framework that the developmental scientist could use to unify the analysis of developmental change in real life “applied” settings as well as clinic and laboratory settings.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0743-5584
eISSN: 1552-6895
DOI: 10.1177/0743558408314379
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_61686017

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX