UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Universitätsbibliothek
Katalog
Details
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Syntactic bootstrapping
Wiley interdisciplinary reviews. Cognitive science, 2010-03, Vol.1 (2), p.143-149
Fisher, Cynthia
Gertner, Yael
Scott, Rose M.
Yuan, Sylvia
2010
Details
Autor(en) / Beteiligte
Fisher, Cynthia
Gertner, Yael
Scott, Rose M.
Yuan, Sylvia
Titel
Syntactic bootstrapping
Ist Teil von
Wiley interdisciplinary reviews. Cognitive science, 2010-03, Vol.1 (2), p.143-149
Ort / Verlag
Hoboken, USA: John Wiley & Sons, Inc
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
Wiley-Blackwell Journals
Beschreibungen/Notizen
Children use syntax to guide verb learning in a process known as syntactic bootstrapping. Recent work explores how syntactic bootstrapping works—how it begins, and how it interacts with progress in syntax acquisition. We review evidence for three claims about the mechanisms and representations underlying syntactic bootstrapping: (1) Learners are biased to represent linguistic knowledge in a usefully mental vocabulary, permitting rapid generalization of newly acquired syntactic knowledge to new verbs. (2) Toddlers collect information about each verb's combinatorial behavior in sentences based on listening experience, before they know anything about the verb's semantic content. (3) Syntactic bootstrapping begins with an unlearned bias to map nouns in sentences one‐to‐one onto the participant roles in events. These lines of evidence point toward a picture of early verb learning in which shallow structural analyses of sentences are intrinsically meaningful to learners, and in which information about verbs' combinatorial behavior pervades the lexicon from very early in development. Copyright © 2010 John Wiley & Sons, Ltd. This article is categorized under: Linguistics > Language in Mind and Brain
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1939-5078
eISSN: 1939-5086
DOI: 10.1002/wcs.17
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1704350288
Format
–
Schlagworte
Child development
,
Learning
,
Linguistics
,
Semantics
,
Syntax
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX