Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of educational psychology, 1972-12, Vol.63 (6), p.572-579
1972

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The minicourse as a vehicle for changing teacher behavior: A three-year follow-up
Ist Teil von
  • Journal of educational psychology, 1972-12, Vol.63 (6), p.572-579
Ort / Verlag
Washington, etc: American Psychological Association
Erscheinungsjahr
1972
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost APA PsycARTICLES
Beschreibungen/Notizen
  • Made videotape recordings of each of 24 experimental teachers before, immediately after, 4 mo. after, and 39 mo. after training in Minicourse 1 on the discussion method of teaching. These recordings were analyzed to compare the level of teacher performance on each specific skill covered in Minicourse 1 at each of 4 checkpoints. An analysis of variance revealed that on the postcourse evaluation Ss were significantly above their precourse level on all 10 behaviors. The 4-mo follow-up revealed significant differences on 9 behaviors, and the 39-mo follow-up differences on 8 behaviors.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-0663
eISSN: 1939-2176
DOI: 10.1037/h0034060
Titel-ID: cdi_proquest_journals_614360641

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX