Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Science fiction film and television, 2019-06, Vol.12 (2), p.171-193
2019

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Afrofuturism and the archive: Robots of Brixton and Crumbs
Ist Teil von
  • Science fiction film and television, 2019-06, Vol.12 (2), p.171-193
Ort / Verlag
Liverpool: Liverpool University Press
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Film and Television Literature Index with Full Text
Beschreibungen/Notizen
  • This article is concerned with questions of history, memory and meaning, and with the construction of Afrofuturism as both an archive and a living tradition. It will begin by outlining the origins of the term, and consider how its naming and initial explication in a popular article by Mark Sinker, interviews by Mark Dery and a film by John Akomfrah functioned as preliminary archivings, which in turn became parts of the archive they inaugurated. It will then turn to two recent Afrofuturist films which deal with history, temporality, semiosis and transformation in intriguing ways: Kibwe Tavares’s six-minute short, Robots of Brixton (UK 2011), and Miguel Llansó’s short feature, Crumbs (Ethiopia/Spain/Finland 2015).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX