Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Encounters in Theory and History of Education, 2009-01, Vol.10, p.163-186
2009

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
John Dewey and the Development of Education in Russia before 1930 - Report on a forgotten reception
Ist Teil von
  • Encounters in Theory and History of Education, 2009-01, Vol.10, p.163-186
Ort / Verlag
Kingston: Queens University
Erscheinungsjahr
2009
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • This article explores the kinds of response John Dewey (1859–1952) received in Russia between 1900 and 1930, and the impact he had on the educational debate there. The study’s main findings are: Both before and after the Socialist October Revolution of 1917, Dewey had a significant impact on the development of the Russian school system. The ultimate rejection of Dewey’s pedagogy towards the end of the 20s was not due to educational but to political and ideological reasons.
Sprache
Englisch; Französisch; Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 1494-4936
eISSN: 2560-8371, 1925-8992
DOI: 10.24908/eoe-ese-rse.v10i0.2172
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2187607892

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX