Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Kant-Studien, 2018-10, Vol.109 (3), p.395-418
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Des Herrn Professors Kants Paradoxon des Comoedianten
Ist Teil von
  • Kant-Studien, 2018-10, Vol.109 (3), p.395-418
Ort / Verlag
Berlin: De Gruyter
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The purpose of this study is to show the importance of theatre and theatrical theory in Kant’s philosophical thought by reconstructing his relationship to the dramatic arts and how they shaped his thinking - that is, how he developed a theory of acting which is central to understanding not only his conception of society but also the role played by pragmatic anthropology in his critical system. Indeed, one can say that his theory of the art of acting leaves nothing to be desired in comparison with Diderot’s philosophical program as expressed in the “Paradox of the Actor”, which is considered one of the most important texts on acting in the history of aesthetics.
Sprache
Englisch; Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0022-8877
eISSN: 1613-1134
DOI: 10.1515/kant-2018-3004
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2125437813

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX