Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Harvard educational review, 2002-07, Vol.72 (2), p.177-205
2002

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Buying homes, buying schools: School choice and the social construction of school quality
Ist Teil von
  • Harvard educational review, 2002-07, Vol.72 (2), p.177-205
Ort / Verlag
Cambridge, MA: Harvard University
Erscheinungsjahr
2002
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • In this article, the author explores how parents who can afford to buy homes in areas known "for the schools" approach school choice in an effort to illuminate how the "unofficial" choice market works. Using qualitative methods, she finds that the beliefs that inform the choices of such parents are mediated by status ideologies that emphasize race and class. She concludes that school choice policies alone will not level the playing field for lower-status parents, as choice advocates often suggest. ( DIPF/Orig.)

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX