Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Archiv für Musikwissenschaft, 2016-10, Vol.73 (4), p.306-327
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Karaoke: Zwischen Kulturtechnik, kommunikativem Format und dramaturgischer Praxis: Am Beispiel der Karaoke-Szenen im Film
Ist Teil von
  • Archiv für Musikwissenschaft, 2016-10, Vol.73 (4), p.306-327
Ort / Verlag
Stuttgart: Franz Steiner Verlag
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Karaoke singing is a cultural phenomenon that became popular in highly developed capitalist societies in the 1970s. It establishes a frame of musical acting in the public sphere of leisure, and produces a collective immediacy and conviviality in live audiences while highlighting the subjective disposition of the singer. Karaokists not only try to imitate their chosen performer; they often generate an obvious asthetic distance to the recorded song through the use of exaggeration, overacting, and substandard vocals, thereby exploiting the music as a vehicle for their own subjective expression. Analyses of numerous karaoke scenes from films seek to expose the correlation between song, showmanship, personalized projection, and self-representation.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0003-9292
eISSN: 2366-2794
DOI: 10.25162/afmw-2016-0017
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1860092363

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX