Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Theory for the World to Come, 2019, p.31
2019

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
White Futures and Visceral Presents: Robocop and P-Funk
Ist Teil von
  • Theory for the World to Come, 2019, p.31
Ort / Verlag
University of Minnesota Press
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • PAUL VERHOEVEN’S ROBOCOP (1987) starts with a news program featuring a story on the city-state of Praetoria, once of South Africa but now independent after some political upheaval, announcing that they have a French-supplied neutron bomb and are ready to use it. This marks the one and only mention of race in the film, a story set in a futuristic Detroit, which at the time the film was made was led by a black mayor, Coleman Young, and had a predominantly black population— nearly two-thirds of the citizens of Detroit were black, with another third being mostly white. But it’s
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 1517907802, 9781517907808
Titel-ID: cdi_jstor_books_j_ctvdtphr3_5
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX