Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of postcolonial writing, 2017-07, Vol.53 (4), p.482-494
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Aimé Césaire and The Divine Comedy: Self-enlightenment and the dialectic of relation in And the Dogs Were Silent
Ist Teil von
  • Journal of postcolonial writing, 2017-07, Vol.53 (4), p.482-494
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Current Content Access
Beschreibungen/Notizen
  • This article offers a close reading of the lyrical drama And the Dogs Were Silent, and Aimé Césaire's unique deployment of a Dantean imaginary. It argues, specifically, that Dante's "symbolic process" in the Commedia provides a metaphorical structure for the hero's initiation in this work and for the poet's articulation of a philosophy of postcolonial relationality. Showing how Dante's katabasis is used to analogize the creative power of Césaire's hellish abyss, it offers Édouard Glissant's theory of Relation as a guiding framework to emphasize fluid connectivity in Césaire's poetic project.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1744-9855, 1744-9863
eISSN: 1744-9863
DOI: 10.1080/17449855.2017.1292182
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_17449855_2017_1292182

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX