Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Material religion, 2018-01, Vol.14 (1), p.30-54
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Biblical Gardens and the Sensuality of Religious Pedagogy
Ist Teil von
  • Material religion, 2018-01, Vol.14 (1), p.30-54
Ort / Verlag
London: Routledge
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article explores how the phenomenon of biblical gardens joins three bodies of scholarship: the social life of scriptures, the study of religion's media turn, and religious pedagogy. As a kind of religious attraction, the biblical garden is both devotional and pedagogical, with historic roots in nineteenth-century projects to connect botanical science with biblical literacy. I argue that the pedagogy of biblical gardens is anchored by an ideology of sensual indexicality and a strategy of metonymic immersion, which is differentiated from themed immersion. Analyses are drawn from observational and textual data, as well as comparative data from other forms of Holy Land replication, primarily in the USA. Ultimately, I argue that biblical gardens resist a modern ideology that elevates visual experience atop a sensory hierarchy.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1743-2200, 1751-8342
eISSN: 1751-8342
DOI: 10.1080/17432200.2017.1345099
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_17432200_2017_1345099

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX