Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of Jewish education, 2016-04, Vol.82 (2), p.159-177
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Balancing Educational Practice with Psychological Theory: Lukinsky's Study of a Bold Camp Ramah Curriculum
Ist Teil von
  • Journal of Jewish education, 2016-04, Vol.82 (2), p.159-177
Ort / Verlag
New York: Routledge
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • Missing from the growing literature on Jewish camps is Lukinsky's (1968) pioneering study of the curriculum to teach responsibility that he designed for the 1966 Ramah American Seminar. Reviewing this work I discovered that Lukinsky-under Schwab's (1971) influence-creates a rare balance between his own perspectives as an educational practitioner turned researcher with those of Erik Erikson, the famed developmental psychologist. I suggest that we read his work as an example to all who call upon theories of psychological development on how to use those theories to illuminate our thinking while not allowing them to dominate our educational discourse.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1524-4113
eISSN: 1554-611X
DOI: 10.1080/15244113.2016.1168193
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_15244113_2016_1168193

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX