Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Applied economics letters, 2018-10, Vol.25 (17), p.1183-1188
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Anti-corruption campaign in China: good news or bad news for firm value?
Ist Teil von
  • Applied economics letters, 2018-10, Vol.25 (17), p.1183-1188
Ort / Verlag
London: Routledge
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • This article investigates the effects of an anti-corruption campaign on firm value by testing market reactions to the investigation of top local officials during the recent anti-corruption campaign in China. We find that the anti-corruption events are more likely to be bad news for the market values of local state-owned enterprises (SOEs) but good news for the market values of non-SOEs less dependent on political connections. Besides, anti-corruption events are also more likely to be bad news for firms in regulated industries or low-marketization regions but good news for firms in nonregulated industries or high-marketization regions.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1350-4851
eISSN: 1466-4291
DOI: 10.1080/13504851.2017.1406651
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_13504851_2017_1406651

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX