Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Art education (Reston), 2005-01, Vol.58 (1), p.41-54
2005
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Teaching Students to Become Independent Artists: A Film Script1
Ist Teil von
  • Art education (Reston), 2005-01, Vol.58 (1), p.41-54
Ort / Verlag
Reston: Routledge
Erscheinungsjahr
2005
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • In a recurring dream, Victor Lowenfeld and I walk through the art rooms of my life, followed by children eager to show us their work. The scene shifts to a school cafeteria where we discuss children and their art over milk and cookies. Amateur dream analysis suggests that I would love to share my experiences in the field with Dr. Lowenfeld, whose spirit has been central in shaping my thinking as an art teacher. Let me show you what I think it would be like to sit around a table with the father of modern art education as my special guest.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0004-3125
eISSN: 2325-5161
DOI: 10.1080/00043125.2005.11651527
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_00043125_2005_11651527

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX