Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Nineteenth-century French studies, 2011-10, Vol.40 (1/2), p.127-150
2011

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Maeterlinck et le théâtre pour marionnettes: "Alladine et Palomides, Intérieur, La mort de Tintagiles"
Ist Teil von
  • Nineteenth-century French studies, 2011-10, Vol.40 (1/2), p.127-150
Ort / Verlag
Lincoln, NE: The University of Nebraska Press
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • Maurice Maeterlinck's volume Alladine et Pallomides, Intérieur, La Mort de Tintagiles (1893) has the sub-heading "trois petits drames pour marionnettes," but this does not mean that marionettes were to replace human actors. Maeterlinck used marionettes as a theatrical tool and metaphor to challenge the psychological and realistic dramas that were prevalent at the end of the nineteenth century. While marionettes do not have the individuality of human physical and psychological characteristics, they can convey complex meanings, both negative and positive. Using such characteristics, Maeterlinck commonly lifts his characters from personal, daily, anecdotal and historical contexts and expresses them as spiritual entities controlled by essential forces such as fate, love and death. He describes various static forms (characters asleep or in faint silhouette in the dark) like real marionettes. Through this unique method, he creates a new dramaturgy focusing on feelings and circumstances, rather than on plot or action.
Sprache
Französisch; Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0146-7891, 1536-0172
eISSN: 1536-0172
DOI: 10.1353/ncf.2011.0062
Titel-ID: cdi_gale_infotracacademiconefile_A280003921

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX