Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Revija za elementarno izobraževanje, 2016-04, Vol.9 (1/2), p.151-172
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Development through Movement - Psychopedagogical Analysis and Psychomotor Approaches
Ist Teil von
  • Revija za elementarno izobraževanje, 2016-04, Vol.9 (1/2), p.151-172
Ort / Verlag
Maribor: Univerza v Mariboru, Faculty of Education/Pedagoska Fakulteta
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
EZB-FREE-00999 freely available EZB journals
Beschreibungen/Notizen
  • This paper discusses psychomotor development in early childhood and consists of three parts. The first part is a brief historical overview of the theoretical description and analysis of movement. The second part gives an overview of the variety of movement therapies and activity methods, which are effective in kindergarten work. The third part of the paper is an attempt to analyse and to reflect on the authors' own practical experiences of psychomotor work in kindergartens in Poland and Norway.
Sprache
Englisch; Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 1855-4431
eISSN: 2350-4803
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_729e67f234114e68bca317a553daa78b

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX