Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The person and the challenges : the journal of theology, education, canon law, and social studies inspired by Pope John Paul II, 2014-11, Vol.4 (2), p.221-234
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Geistig behinderte Kinder religiös erziehen – Herausforderungen an Pädagogik und Katechese
Ist Teil von
  • The person and the challenges : the journal of theology, education, canon law, and social studies inspired by Pope John Paul II, 2014-11, Vol.4 (2), p.221-234
Ort / Verlag
The Pontifical University of John Paul II Press
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • Special education options are diverse and prepared to meet the needs of children with varying degrees of intellectual disabilities. However, many parents of children with an intellectual disability have a difficult time in organizing the religious educational alternatives for their children. A disabled child needs to be surrounded by catechetical specialist care. In this article, the author points out the pedagogical and catechetical challenges of special education and catechesis. At the beginning, three basic educational environments are presented followed by the major aspects of the Catholic religious education: knowledge of God, prayer, and preparation for the sacrament of Penance and the Eucharist.
Sprache
Deutsch; Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2083-8018
eISSN: 2391-6559
DOI: 10.15633/pch.669
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_15633_pch_669

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX