Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of learning disabilities, 1987-06, Vol.20 (6), p.361-364
1987
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Social Perception Problems in Learning Disabled Youth: Developmental Lag Versus Perceptual Deficit
Ist Teil von
  • Journal of learning disabilities, 1987-06, Vol.20 (6), p.361-364
Ort / Verlag
London, England: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
1987
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This investigation attempted to determine whether or not the gap in social perceptual ability between learning disabled and non-learning-disabled groups would decrease with age. The Profile of Nonverbal Sensitivity and The Four Factor Tests of Social Intelligence were administered to 30 students with learning disabilities and 30 students without learning disabilities. The ages of the students were 11, 14, and 17 years. Although social perceptual ability was found to improve with age for both groups, the proportionate differences between the groups remained constant through age 17.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-2194
eISSN: 1538-4780
DOI: 10.1177/002221948702000612
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_002221948702000612

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX