Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
ACM transactions on computing education, 2017-09, Vol.17 (4), p.1-13
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A Meta-Analysis of Pair-Programming in Computer Programming Courses: Implications for Educational Practice
Ist Teil von
  • ACM transactions on computing education, 2017-09, Vol.17 (4), p.1-13
Ort / Verlag
Association for Computing Machinery
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Several experiments on the effects of pair programming versus solo programming in the context of education have been reported in the research literature. We present a meta-analysis of these studies that accounted for 18 manuscripts with 28 independent effect sizes in the domains of programming assignments, exams, passing rates, and affective measures. In total, our sample accounts for N = 3,308 students either using pair programming as a treatment variable or using traditional solo programming in the context of a computing course. Our findings suggest positive results in favor of pair programming in three of four domains with exception to affective measures. We provide a comprehensive review of our results and discuss our findings.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1946-6226
eISSN: 1946-6226
DOI: 10.1145/2996201
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1145_2996201

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX