Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Teaching and learning at the limit: institutional and social processes of disintegration with school age young people in Hamburg
Ist Teil von
  • Support for learning, 2002-05, Vol.17 (2), p.64-69
Ort / Verlag
Oxford UK and Boston, USA: Blackwell Publishers Ltd
Erscheinungsjahr
2002
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Psychology and Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Although in Britain we are aware in principle that many of the challenges faced by educators here are familiar elsewhere, this study from Germany provides a valuable insight into one of them: the plight of young people out of school. Birgit Warzecha’s account of a project involving student teachers in the education provided for the young people in the vicinity of Hamburg’s main railway station as part of their own training, extends the discussion of initial teacher training begun in the previous article.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0268-2141
eISSN: 1467-9604
DOI: 10.1111/1467-9604.00238
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1111_1467_9604_00238
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX