Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Tsinghua science and technology, 2016-10, Vol.21 (5), p.561-569
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Probabilistic Modeling and Optimization of Real-Time Protocol for Multifunction Vehicle Bus
Ist Teil von
  • Tsinghua science and technology, 2016-10, Vol.21 (5), p.561-569
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • In this paper, we present the modeling and optimization of a Real-Time Protocol(RTP) used in Train Communication Networks(TCN). In the proposed RTP, message arbitration is represented by a probabilistic model and the number of arbitration checks is minimized by using the probability of device activity. Our optimized protocol is fully compatible with the original standard and can thus be implemented easily. The experimental results demonstrate that the proposed algorithm can reduce the number of checks by about 50%, thus significantly enhancing bandwidth.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1007-0214
eISSN: 1878-7606
DOI: 10.1109/TST.2016.7590325
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1109_TST_2016_7590325

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX