Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Mashup Strategies in Las cuatro estaciones porteñas: A Model for Connecting Compositional Technique to Musical Interpretation
Ist Teil von
  • Music theory spectrum, 2019-03, Vol.41 (1), p.21-36
Ort / Verlag
Oxford University Press
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Oxford Journals 2020 Humanities
Beschreibungen/Notizen
  • Previous scholarship on the mashup genre has primarily focused on exploring the connections between a mashup’s original source materials and their implied meanings. Less analytical attention, however, has been placed on theorizing the shifts in dominance by one work over another that can unfold over the course of the mashup. By combining the concepts of musical work identity and contrast value into a model of quote/host interactions, I develop a four-category spectrum of quotation types and their implied hierarchical relationships that define specific compositional strategies used in a mashup. I then employ this model to analyze the shifting quotation dynamics in Leonid Desyatnikov’s arrangement of Piazzolla’s Las cuatro estaciones porteñas, a cross-stylistic mashup of Piazzolla’s original work with Vivaldi’s Four Seasons.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0195-6167
eISSN: 1533-8339
DOI: 10.1093/mts/mty032
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1093_mts_mty032
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX