Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of cultural economics, 2005-02, Vol.29 (1), p.19-33
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Employing Travel Time to Compare the Value of Competing Cultural Organizations
Ist Teil von
  • Journal of cultural economics, 2005-02, Vol.29 (1), p.19-33
Ort / Verlag
New York: Springer
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • A number of studies have applied non-market valuation techniques to measure the value of cultural goods. Virtually all of these studies are single case applications and rely mostly on stated preferences, such as contingent valuation techniques. We compare the relative value of multiple, competing goods and show how revealed preferences, in particular travel time, may be used for this. In addition, we account for heterogeneity. Using a unique transaction database with the visiting behavior of 80,821 Museum Cardholders to 108 Dutch museums, we propose a latent class application of a logit model to account for the different distances of museums to the population and for differences in willingness-to-travel.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX