Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Differentiation of language functions during language acquisition based on Roman Jakobson’s communication model
Ist Teil von
  • Sign systems studies, 2018-01, Vol.46 (4), p.517-537
Ort / Verlag
Tartu Ülikooli Kirjastus
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The paper uses Roman Jakobson’s conceptual framework to study the development of communication of children. It sets out to explain how cardinal functions of verbal messages – referential, emotive, conative, phatic, metalingual and poetic – understood in terms of Jakobson’s communication model – progressively differentiate during children’s language acquisition. The differentiation of these functions is apparent in changes in children’s use of language, as it corresponds to the gradual formation and adoption of various linguistic structures in the development of speech. Children’s acquisition of the use of grammatical subject and predicate, corresponding to the appearance of specifically metalingual speech, among other linguistic structures, is related to children’s adaptation to the linguistic environment. The article relates differentiation of metalingual and poetic functions to the development of children’s thinking using the example of crib talk.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1406-4243
eISSN: 1736-7409
DOI: 10.12697/SSS.2018.46.4.06
Titel-ID: cdi_ceeol_journals_741982

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX