Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Acta Iassyensia Comparationis, 2017, Vol.2 (20), p.71-77
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
L’uomo, l’artista e lo spettatore nell’opera di Pirandello
Ist Teil von
  • Acta Iassyensia Comparationis, 2017, Vol.2 (20), p.71-77
Ort / Verlag
Editura Universităţii »Alexandru Ioan Cuza« din Iaşi
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek (Open access)
Beschreibungen/Notizen
  • This article focuses on the relationship between real life, Pirandello’s art and his audience, past and present, who endeavours to grasp the messages encrypted in his dramatic art. We are here attempting to reconcile the playwright’s main ideas with the spectators’ existential reality. We shall also consider the critical approaches to Pirandello’s work, many of which are heavily influenced by the psychoanalytic perspective. Pirandello does not seek perfection and he does not know other ways of making art except those where real life asserts itself and blends with creative genius. The mystery of life pervades Pirandello’s art; his work is populated with shadows that haunt the spectator and invade his/her reality, forcing their dominion over the normal, ordinary existence. Hence a feeling of fragility and loss entailed by the irretrievable passage of time.
Sprache
Italienisch
Identifikatoren
ISSN: 1584-6628
eISSN: 2285-3871
Titel-ID: cdi_ceeol_journals_707927

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX