Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Special Educational Needs and Inclusive Practices: An International Perspective
Auflage
1
Ort / Verlag
Rotterdam: BRILL
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Today, school is becoming a rapidly changing learning environment. Thinking about students as a homogeneous population is no longer allowed, as diversity--in terms of culture, language, gender, family organisation, learning styles and so on--has emerged as a key challenge for education today. The debate on Special Educational Needs largely reflects this challenge, as working in school implies careful reconsideration of what we mean by "normal" and "special". Current educational intervention is generally based on a deficit and "within-child" model of facing SEN, whereas very little attention is given to the role of learning environments.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 946300856X, 9789463008563, 9463008551, 9789463008556
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9789463008570

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX