Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Das Buch in der nationalsozialistischen Propagandapolitik
Ort / Verlag
De Gruyter
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
De Gruyter eBooks
Beschreibungen/Notizen
  • This study presents an in-depth examination of book policies during the Nazi era in the context of modern mass media and is based on a number of published and unpublished sources. It reconstructs the policies of book sponsorship in the areas of conflict oscillating between political interests and long-standing ties with tradition, between ideological imperatives and market-based terms, between totalitarian pretenses and a modern, discerning society. At the same time the analysis documents the effects of this conflict in the occasionally contradictory policy discourses about the diversified field of literature between 1933 und 1945.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9783110252712, 3110252716
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9783110252736
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX