Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Learning Disabilities and Brain Function : A Neuropsychological Approach
Auflage
Second Edition
Ort / Verlag
New York, NY : Springer New York
Erscheinungsjahr
1985
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • 1 Neurology and Behavior: Some Professional Problems -- 2 Prevalence Estimates and Etiology of Learning Disabilities -- 3 The Nervous System and Learning -- 4 The Use of Neuropsychological Knowledge in Understanding Learning Disorders -- 5 Perceptual Disorders -- 6 Sensory and Motor Pathways and Learning -- 7 Hemisphere Specialization, Handedness, and Laterality -- 8 Language Development, Aphasia, and Dyslexia -- 9 The Neuropsychological Basis of Problems in Writing, Spelling, and Arithmetic -- 10 Remediation, Therapy, and the Learning-Disabled Child -- 11 Postscript -- Appendix: Neuropsychological Tests -- References -- Index of Names