Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Literature-based teaching in the content areas : 40 strategies for K-8 classrooms [Elektronische Ressource]
Ort / Verlag
Thousand Oaks, CA. : SAGE Publ.
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
  • Zugriff nur im Hochschulnetz der Universität Paderborn bzw. für autorisierte Benutzer
Beschreibungen/Notizen
  • Language arts and reading. All about book -- Biopoems -- Book clubs -- Online discussion baords -- Interactive writing -- Journal writing -- Poetry walks -- Performance reading -- Social studies. Curriculum drama -- Map making -- Timelines -- Oral history -- Data charts -- Multiple perspectives jigsaw -- WebQuests -- Service-learning -- Mathematics. Finding a Fibonacci -- Discovering pi -- Marvelous mathematicians -- Math poetry -- Cubing math vocabulary -- Math stories -- Math in the world -- Math puzzle journals
  • Science. Graphic organizers -- What's in the sky? -- Meet the scientist -- Science notebooks -- Q&A reports -- Mystery matter -- Virtual field trips on the world wide web -- Food diaries -- The arts. Songwriting -- Music stories -- Collage -- I am the artist -- Dance a poem -- Dance improvisation -- Story dramatization -- Reader's theatre
  • Includes bibliographical references and index
  • This guide, packed-full with tools such as mini-lessons technology resources and prompts for discussion, is an indispensible resource when teaching children aged 5 to 14. The literature-based strategies are based in theory and research, as well as being thoroughly classroom-tested
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781452223667
OCLC-Nummer: 1106784503, 1106784503
Titel-ID: 990017011220106463
Format
XIV, 333 S. : Ill.