Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
International tourism : cultures and behavior [Elektronische Ressource]
Ort / Verlag
Amsterdam : Butterworth-Heinemann
Erscheinungsjahr
c2009
Link zum Volltext
  • An electronic book accessible through the World Wide Web; click for information
Link zu anderen Inhalten
Beschreibungen/Notizen
  • Part One International Tourism: The Global Environment -- 1 Globalization, tourism and culture -- Introduction -- 2 Cultural diversity -- Part Two Cultural Theories and Practices -- 3 Intercultural theories -- 4 Cultural practices and tourism impacts on culture -- Part Three Culture and Cultural Differences -- 5 Culture -- 6 Cultural variability -- 7 Cultural influences on intercultural communication -- 8 Cultural influences on social interaction -- 9 Cultural influences on rules of social interaction -- 10 Cultural influences on service -- 11 Cultural influences on ethical behavior -- Part Four Tourist Behavior -- 12 Human behavior: its nature and determinants -- 13 Consumer buying behavior -- 14 Cultural influences on tourist buying behavior -- Part Five Cross-Cultural Comparison -- 15 Cultural differences among international societies -- Part Six Multicultural Competence -- 16 Multicultural competence in a global world
  • Includes bibliographical references and index
  • Electronic reproduction

Angaben zur Sekundärform

Erscheinungsform
Electronic reproduction
Ort / Verlag
Amsterdam : Elsevier Science & Technology