Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 21 von 605

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Video games and mental health : perspectives of psychology and game design
Ist Teil von
Auflage
1. Auflage
Ort / Verlag
Bielefeld : transcript
Erscheinungsjahr
2024
Link zu anderen Inhalten
Beschreibungen/Notizen
  • How do video games and mental health intersect from the perspectives of psychology and game design? In recent years, the topic of mental health has gained tremendous importance for the games industry, affecting both the applied and entertainment games sectors. The former draws from established practices in diagnostics, digital medicine, therapy, and self-help to develop innovative and accessible tools; the latter follows in the tradition of games d'auteur, addressing the topic of mental health from a personal perspective. The contributors to this volume inspect current trends and future perspectives related to these phenomena to inform the work of psychologists and game designers.
  • Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9783839468562
Titel-ID: 99373335316006441
Format
1 Online-Ressource (250 Seiten); 60 SW-Abbildungen, 10 Farbabbildungen
Schlagworte
Videospiel, Design, Computergrafik, Psychische Gesundheit, Medienästhetik, Medienwissenschaft