Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 2

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Performativity, Materiality and Time : Tacit Dimensions of Pedagogy [electronic resource]
Ist Teil von
  • European Studies on Educational Practices : 4
Auflage
1st, New ed
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • Focusing mainly on the tacit side of pedagogical practices entails not only a revision of instructional practices but also that of the existing theoretical approaches to educational practices and learning and a work on the methodology of empirical research in the Educational Sciences. In terms of this effort references to subjects, objects and given structures are replaced by the concepts performativity, materiality and time. In this volume the paradigm shift is applied to different educational fields, questions and methodologies, such as the performativity in imaginary, mediated and virtual spaces and other tacit subjects of learning, such as language education, the ethical implications of the adult-child differentiation, educational research on things and the mastery of university by the students.
  • Anja Kraus, PhD, studied Educational Sciences, Philosophy and Arts Education in Berlin. From 2004 to 2013 she was Junior Professor for Educational Sciences at the Ludwigsburg University/Germany. Now, she is Associate Professor for Educational Sciences at the Linné-University Växjö/Sweden. Main research: pedagogical learning theories, physicalness in schools, integration of artistic positions into didactical concepts and into empirical teaching research, heterogeneity in schools and anthropological issues. Dr. phil. Anja Kraus, phil. mag., Studium Erziehungswissenschaft, Philosophie und Lehramt Kunst in Berlin. 2004-2013 Juniorprofessorin für Erziehungswissenschaft an der Pädagogischen Hochschule Ludwigsburg, seit 2013 Assoc. Prof. für Bildungswissenschaft an der Linnéuniversität Växjö/Sweden. Forschungsschwerpunkte: Pädagogische Lerntheorien, Körperlichkeit in der Schule, Integration von künstlerischen Positionen in didaktische Konzepte und in die empirische Unterrichtsforschung, Heterogenität in der Schule, anthropologische Fragen.
Sprache
Identifikatoren
ISBN: 3-8309-8116-3
Titel-ID: 9925178477906463