Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 32

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Muslim Schools and Education in Europe and South Africa [electronic resource]
Ist Teil von
  • Religionen im Dialog : 5
Auflage
1st, New ed
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • This edited collection presents Islamic education in South Africa and a number of countries in Europe. It brings together general concerns of education among Muslims, together with current and unique developments in each country. Given the place of Islamic education in public debate, the collection includes a variety of contributions that respond to the goals and future of Islamic education, the context of terrorism and counter-terrorism, the place of religious education in the context of secular education and the role religious education plays in promoting or hindering social cohesion. It includes reflections on where Muslims should be directing education in the next few years to make it socially relevant and contribute to the democratization of society, as well as some comments on the unfortunate but real crosscurrents in educational policy and counter-terrorist initiatives. In between, it contains some reflective essays on the uniqueness and commonalities of Islamic education in various countries, on unexpected and unknown outcomes, and on new philosophies of education. In fact, the essays may be seen as critical contributions on a number of themes that are debated in the public sphere and within these schools.
  • With such a varied volume as this, the ideal would undoubtedly be to 'dip', reading those chapters which have particular appeal. Do not be surprised, however, if the unusual nature of its mix and the fascination of the familiar combined with the unfamiliar will entice you, eventually, to read it all. - Bill Gent in: British Journal of Religious Education. 35, 1.
  • Inga Niehaus hat Politikwissenschaften, Islamwissenschaften und Afrikanistik an der Universität Hamburg studiert. Diese Promotionsschrift wurde 2006 am Department Sozialwissenschaften der Universität Hamburg angenommen. Seit 2006 arbeitet die Autorin in einem Forschungsprojekt an der Hamburger Universität zu muslimischen Minderheiten und ihren islamischen Schulen in Südafrika und Europa. Das Projekt ist Teil des interdisziplinären Forschungsprogramms "Muslime in Europa und ihre Herkunftsgesellschaften in Afrika und Asien", das von dem Zentrum Moderner Orient in Berlin koordiniert wird.
  • Dr. Wolfram Weiße ist Seniorprofessor für Religionspädagogik und internationale Theologie mit Schwerpunkt interreligiöser Dialog sowie Direktor der Akademie der Weltreligionen der Universität Hamburg. Arbeitsschwerpunkte: empirische und konzeptionelle Forschung zum interreligiösen Dialog in Schule und Gesellschaft, kontextuelle dialogische Theologie, Religionen und Bildung in Europa und Südafrika.
Sprache
Identifikatoren
ISBN: 3-8309-7554-6
Titel-ID: 9925178074506463