Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 15

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Urteilen lernen - Grundlegung und Kontexte ethischer Urteilsbildung
Auflage
1st ed
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • Description based upon print version of record.
  • Correctly judging situations plays a large role in everyday life - it´s not always easy to determine the right thing to do, and only then can one actually do the right thing: properly deciding between two or more possible alternatives.This volume shows the necessity of making a scientific analysis of the various ways of reaching ethical competence. It demonstrates the various forms and nature of judgment within a scientific-theological and interdisciplinary research context, having resulted from a common discourse of Christian and Jewish theology as well as jurisprudence. The basic questions are discussed and compared to the perspective about learning to judge that is not innate: Moral education demands positive and workable paths in which children and adolescents as well as adults can practice executing proper judgement. For this reason a number of example contexts with an ethical background - in education, worklife and the legal system - are examined in detail.
  • Dr. theol. Dres. h.c. Josef Wohlmuth ist Priester der Diozöse Eichstätt, Professor für Dogmatik an der Universität Bonn und Leiter der Bischöflichen Studienförderung Cusanuswerk gewesen.
  • Prof. Dr. theol. habil. Marco Hofheinz ist Professor für Systematische Theologie (Schwerpunkt Ethik) an der Leibniz Universität Hannover.
  • Dr. theol. Peter Dabrock, M.A., ist Professor für Sozialethik am Fachbereich Evangelische Theologie der Philipps-Universität Marburg.
  • Dr. Ingrid Schoberth ist Professorin für Praktische Theologie/Religionspädagogik an der Theologischen Fakultät der Universität Heidelberg.
Sprache
Identifikatoren
ISBN: 1-280-98385-X, 9786613755469, 3-647-70202-1
OCLC-Nummer: 796383278
Titel-ID: 9925176979106463
Format
1 online resource (306 p.)
Schlagworte
Christliche Ethik, Religionspädagogik, Religionspädagogik/Unterricht