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Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Asceticism and Exegesis in Early Christianity : The Reception of New Testament Texts in Ancient Ascetic Discourses
Ist Teil von
  • Novum Testamentum et Orbis Antiquus / Studien zur Umwelt des Neuen Testaments : Band 101
Auflage
1st ed
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • Description based upon print version of record.
  • Includes bibliographical references and index.
  • Cover; Title Page; Copyright; Preface; Preface; Table of Contents; Body; Elizabeth A. Clark: Introduction; New Testament Texts and their Ascetic Reception; Hans-Ulrich Weidemann: Engelsgleiche, Abstinente - und ein moderater Weintrinker Asketische Sinnproduktion als literarische Technik im Lukasevangelium und im 1. Timotheusbrief; Andreas Merkt: Reading Paul and Drinking Wine; Martin Meiser: Johannes der Täufer als Asket; Michael Theobald Die Hochzeit zu Kana (Joh 2,1 -11) - ein Problem für Asketen?
  • Catherine M. Chin: Who is the Ascetic Exegete? Angels, Enchantments, and Transformative Food in Origen's Homilies on JoshuaAndrew S. Jacobs: Sordid Bodies Christ's Circumcision and Sacrifice in Origen's Fourteenth Homily on Luke; Virginia Burrus: "The Passover Still Takes Place Today" Exegesis, Asceticism, Judaism, and Origen's On Passover; Johan Leemans: Biblical Interpretation in Basil of Caesarea's Asketikon; Brian J. Matz: Ascetic Readings of the Agricultural Parables in Matt 13:1-48 in the Cappadocians
  • David Brakke: Reading the New Testament and Transforming the Self in Evagrius of PontusMariya Horyacha: The Spiritual Interpretation of the Pauline Writings in the Ascetic Writings of Pseudo-Macarius; Samuel Moawad: Schenute von Atripe und die Auslegung der Heiligen Schriften; Stephen J. Davis: Completing the Race and Receiving the Crown 2 Timothy 4:7- 8 in Early Christian Monastic Epitaphs at Kellia and Pherme; Ascetic Texts and their Reception of the New Testament. Literature of the Western Mediterranean
  • From the beginning many of the early Christian communities led an ascetic lifestyle, although a good number of New Testament texts do not seem suitable for justifying radical ascetic and encratite practice. The question thus arises how the different forms of asceticism could be justified on the basis of those scriptures.The articles of the volume focus on the interpretation and application of New Testament texts in various ascetic milieus and in the works of several early Christian authors and on the reception history of New Testament texts either supporting or resisting an ascetic relecture.
  • Dr. theol. Andreas Merkt ist Professor für Historische Theologie an der Katholisch-Theologischen Fakultät der Universität Regensburg und Mitherausgeber der Reihe Novum Testamentum Patristicum.
  • Dr. theol. Hans-Ulrich Weidemann ist Professor für Neues Testament am Seminar für katholische Theologie an der Philosophischen Fakultät der Universität Siegen.
  • Dr. Thomas R. Karmann ist Univ.-Professor für Kirchengeschichte und Patrologie an der Universität Innsbruck.
  • Dr. theol. Martin Meiser ist wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Fakultät für Geschichts­und Kulturwissenschaften an der Universität des Saarlandes und apl. Professor für Neues Testament an der Universität Erlangen-Nürnberg.
  • Prof. Dr. Michael Theobald ist Professor für Neues Testament an der Eberhard Karls Universität Tübingen.
  • Dr. theol. Hans-Ulrich Weidemann ist Professor für Neues Testament am Seminar für katholische Theologie an der Philosophischen Fakultät der Universität Siegen.
  • English
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 3-666-59358-5, 1-299-35625-7, 3-647-59358-3
OCLC-Nummer: 831115492
Titel-ID: 9925175816706463
Format
1 online resource (466 p.)
Schlagworte
Alte Kirche, Neues Testament, Neues Testament/Kommentar