Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Es ist ein Fehler in der Kommunikation mit einem externen System aufgetreten. Bitte versuchen Sie Ihre letzte Aktion erneut. Sollte der Fehler bestehen bleiben, setzen Sie sich bitte mit dem Informationszentrum der Bibliothek in Verbindung oder versuchen Sie es später erneut.
Includes bibliographical references (pages 162-178) and index.
Contents; Permissions; Acknowledgements; Introduction: A whole lotta Shakespeare goin' on?; 1 Shakespeare and early modern popular music; 2 'Where should this music be?': Locating Shakespeare and modern popular music; 3 Shakespeare and the technologies of pop; 4 'Shakespeare with a twist': The Bard, 'race', and popular music; 5 'High-class dreams': Shakespeare, status and country music; 6 Shakespeare and the sixties; 7 Shakes-punk: 'Deformed, unfinished', and rotten; 8 Predicting riots?: Shakespeare, pop and politics; 9 Rockin' all over the globe
10 Fans, fans, fans, lend me your ears: Listening to listenersCoda: The rest is?; Works cited; Index
How have Shakespearean characters, words, texts and iconography been represented and reworked through popular music? Do all types of popular music represent Shakespeare in the same ways? And how do the links between Shakespeare and popular music challenge what we think we know about both Shakespeare and popular music? One of the enduring myths about how Shakespeare and popular music relate is that they don't - after all the antagonism between high culture and pop music could be considered mutual. In the first book of its kind, Adam Hansen shows what happens to Shakespeare when he exists in and