Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 27
Psychology of Language Learning and Teaching
[2019]
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Contemporary Language Motivation Theory : 60 Years Since Gardner and Lambert (1959)
Ist Teil von
  • Psychology of Language Learning and Teaching
Ort / Verlag
Blue Ridge Summit, PA : Multilingual Matters
Erscheinungsjahr
[2019]
Link zu anderen Inhalten
Beschreibungen/Notizen
  • This book brings together contributions from the leaders of the language learning motivation field. The varied chapters demonstrate how Gardner’s work remains integral to a diverse range of contemporary theoretical issues underlying the psychology of language, even today, 60 years after the publication of Gardner and Lambert’s seminal 1959 paper. The chapters cover a wide selection of topics related to applied linguistics, second language acquisition, social psychology, sociology, methodology and historical issues. The book advances thinking on cutting-edge topics in these diverse areas, providing a wealth of information for both students and established scholars that show the continuing and future importance of Gardner and Lambert’s ideas