Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Es ist ein Fehler in der Kommunikation mit einem externen System aufgetreten. Bitte versuchen Sie Ihre letzte Aktion erneut. Sollte der Fehler bestehen bleiben, setzen Sie sich bitte mit dem Informationszentrum der Bibliothek in Verbindung oder versuchen Sie es später erneut.
Introduction: When sounds make stories: lessons for narrative theory from the study of radio drama / Lars Bernaerts and Jarmila Mildorf -- Part I: Narratological challenges in theory and practice. The audio dramatist's critical vocabulary in Great Britain / Tim Crook -- "Stage" directions in the radio script: a transgeneric narratological approach / Janine Hauthal -- Narrative mediation and the case of audio drama / Lars Bernaerts -- Earwitnessing: focalization in radio drama / Siebe Bluijs -- Simultaneity and the soundscapes of audio fiction / Caroline A. Kita -- Part II: Narrative genres and narrative experiments in audio drama. "There ain't no sense to nothin'": serial storytelling, radio consciousness, and the gothic of audition / Harry Heuser -- Auricularization and narrative-epistemic stance in Louis Nowra's Echo point / Jarmila Mildorf -- "Arthur lolled": audiophony and humor in The Hitchhiker's guide to the galaxy / Olivier Couder -- Gargantuan adaptations: narrative and non-narrative soundscapes in English and German radio plays and radio operas based on François Rabelais and Johann Fischart / Till Kinzel -- Music, voice, and (de)narrativization in Samuel Beckett's radio play Cascando / Pim Verhulst -- Coda: Radio drama between mimetic and diegetic presentation / Marie-Laure Ryan.
"Explores how radio dramas such as I Love a Mystery and The Hitchhiker's Guide to the Galaxy construct narrative through sound, music, language, and voice"--