Ergebnis 15 von 432
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The pop palimpsest : intertextuality in recorded popular music
Ist Teil von
  • Tracking pop
Ort / Verlag
Ann Arbor : University of Michigan Press
Erscheinungsjahr
2018
Link zu anderen Inhalten
Beschreibungen/Notizen
  • "Within popular music there are entire genres (jazz "standards"), styles (hip hop), techniques (sampling), and practices (covers) that rely heavily on references between music of different styles and genres. This interdisciplinary collection of essays covers a wide range of musical styles and artists to investigate intertextuality--the shaping of one text by another--in popular music. The Pop Palimpsest offers new methodologies and frameworks for the analysis of intertextuality in popular music, and provides new lenses for examining relationships between a variety of texts both musical and nonmusical. Enriched by perspectives from multiple subdisciplines, The Pop Palimpsest considers a broad range of intertextual relationships in popular music to explore creative practices and processes and the networks that intertextual practices create between artists and listeners." -- Publisher's description
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9780472130672
OCLC-Nummer: 1037908748, 1037908748
Titel-ID: 990020151900106463
Format
xx, 360 Seiten; Illustrationen, Notenbeispiele
Systemstelle
KII
Schlagworte
Popmusik, Intertextualität

Lade weitere Informationen...