Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 584
Mathematics Education and Culture
1988
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Mathematics Education and Culture
Ort / Verlag
Dordrecht : Springer Netherlands
Erscheinungsjahr
1988
Beschreibungen/Notizen
  • Mathematical Education and Aboriginal Children -- On Culture, Geometrical Thinking and Mathematics Education -- School Mathematics in Culture-Conflict Situations -- Mathematics Education in Its Cultural Context -- Values, Mathematics Education, and the Task of Developing Pupils�́� Personalities: An Indonesian Perspective -- Outcomes of Schooling: Mathematics Achievement and Attitudes Towards Mathematics Learning in Hong Kong -- Institutional Issues in the Study of School Mathematics: Curriculum Research -- The Computer as a Cultural Influence in Mathematical Learning -- Book Reviews -- Erich Ch. Wittmann, ElementargeometrieundWirklichkeit -- C. C McKnight, F. J. Crosswhite, J. A. Dossey, E. Kifer, J. O. Swafford, K. J. Travers, and T. J. Cooney, The Underachieving Curriculum �́� Assessing US School Mathematics from an International Perspective -- Louise Lafortune (ed.), Women and Mathematics -- J. Dhombres, A. Dahan-Dalmedico, R. Bkouche, C. Houzel, and M. Guillemot, Math
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9789401722094
Titel-ID: 990018695160106463
Format
III, 169 p; online resource
Schlagworte
Education, Mathematics, Mathematics Education, Sociology, general