Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 29041
Communication, culture & critique, 2017-09, Vol.10 (3), p.401-421
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Time of Television: Broadcasting, Daily Life, and the New Indian Middle Class
Ist Teil von
  • Communication, culture & critique, 2017-09, Vol.10 (3), p.401-421
Ort / Verlag
Hoboken, USA: Wiley Subscription Services, Inc
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Oxford Journals 2020 Social Sciences
Beschreibungen/Notizen
  • This article develops a temporal framework for analyzing television's role in shaping the formation of a new and powerful urban middle class in 1980s India. Focusing on the first sitcom produced in India, Yeh Jo Hai Zindagi [Such Is Life], we argue that the unique temporal affordances of broadcast television facilitated a broader shift in the national imaginary. Not only did broadcast television, via the vehicle of such neglected genres as sitcoms, synchronize the rhythms of daily life to its schedules, but sitcoms also recast the daily lives and experiences of the middle classes as ordinary, relatable, and achievable. Casting the 1980s as the time of television illuminates a critical period and medium of communication in Indian cultural history.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1753-9129
eISSN: 1753-9137
DOI: 10.1111/cccr.12164
Titel-ID: cdi_wiley_primary_10_1111_cccr_12164_CCCR12164

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX