Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A Healthy Diet for Beginning Readers: Decodable Texts as Part of a Comprehensive Literacy Program
Ist Teil von
  • The Reading teacher, 2024-03, Vol.77 (5), p.673-684
Ort / Verlag
Newark: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • We suggest that a healthy literacy diet for beginning readers consists of literacy experiences along a number of dimensions, including experiences with decodable text. As such, this article explores the role of decodable texts in a comprehensive early literacy curriculum that recognizes literacy as a complex, culturally mediated, and multifaceted set of skills. We provide five guidelines for practitioners to use when evaluating decodable texts to be used with beginning readers. As an example of the type of analysis we recommend for selecting quality decodable text, we examine one decodable text for its merit in fulfilling the guidelines described in this article.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0034-0561
eISSN: 1936-2714
DOI: 10.1002/trtr.2287
Titel-ID: cdi_wiley_primary_10_1002_trtr_2287_TRTR2287

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX