Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 52
Bildung und Erziehung (Stuttgart, Germany), 2013-12, Vol.66 (4), p.385-397
2013
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Das bildungspolitische Konzept der Kultusministerkonferenz zum lebenslangen Lernen im Kontext staatlicher Bildungspolitik in der Bundesrepublik Deutschland
Ist Teil von
  • Bildung und Erziehung (Stuttgart, Germany), 2013-12, Vol.66 (4), p.385-397
Ort / Verlag
Böhlau Verlag
Erscheinungsjahr
2013
Quelle
Vandenhoeck & Ruprecht Journals
Beschreibungen/Notizen
  • In this article the educational concept of the KMK (Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs of the Länder in the Fed. Rep. of Germany) on Lifelong Learning is described as an educational chain according to the areas of governmental responsibility of the KMK. This concept starts with early childhood education in the elementary and primary grade, it is continued in comprehensive, quality assurance programs in the lower and upper secondary education (secondary education grade I and II) and is finally leading to forms of professional education and to education and training of adults. Lifelong Learning is understood by the KMK as an essential component of educational strategy which takes concrete forms in official documents and in its standing committees. The KMK conceptually regards basic education as being a necessary prerequisite of lifelong learning on all stages of the educational chain. Compensatory elements additionally complete an ideally represented frame of education. (DIPF/Orig.).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX