Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Conclusion: Sycorax’s Power of Revision: Reconstructing Black Women’s Counternarratives
Ist Teil von
Searching for Sycorax, 2017, p.127-132
Ort / Verlag
Ithaca, NY: Rutgers University Press
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
The 2016 release of Beyoncé’s audiovisual albumLemonadeheightens the need for the development of a black women’s horror aesthetic. The visuals are suffused with the presence of Santeria’s orishas, Vodou’s loas, and West African monstrous goddesses such as Mami Wata. The chapter "Anger" features the words of poet Warsan Shire being read by Beyoncé over the black and white visuals featuring a circle of black women dressed in white and writhing in the manner of one large, amorphous being. The audiovisual construction focuses on the problematic indistinguishability of one black woman from another by those who render them invisible