Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
European journal of education, 2017-12, Vol.52 (4), p.404-413
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Can we meet the sustainability challenges? The role of education and lifelong learning
Ist Teil von
  • European journal of education, 2017-12, Vol.52 (4), p.404-413
Ort / Verlag
Paris: Wiley (Variant)
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Education and lifelong learning are increasingly being mobilised to address the global environmental crisis and accompanying sustainability challenges. This article discusses the many roles of education about and for sustainable development, drawing on evidence and arguments put forward in the 2016 Global Education Monitoring Report, Education for People and Planet. It highlights specific viewpoints, values and ways of thinking that best characterize effective learning for sustainability. It also emphasises the importance of a ‘whole school’ or ‘whole institutional’ approach to education for sustainability.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX