Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 24

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Das Schulbuch in der Forschung: Analysen und Empfehlungen für die Bildungspraxis
Auflage
1
Ort / Verlag
Göttingen: V&R Unipress
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
UTB Scholars
Beschreibungen/Notizen
  • The volume provides a systematic view on recent and contemporary research into textbooks in a range of contexts. As well as exploring the historical development and the design of textbooks and issues around the teaching of specific subjects, it examines aspects of textbooks relating to cognitive psychology and the influence of textbooks on the learning process. The authors investigate textbooks as foci of teachers’ and learners’ expectations, their use and the extent to which they meet the challenges of migration and the inclusion of children with disabilities in schools. The recommendations with which the volume concludes provide educational practitioners with guidance for using educational media in the classroom and education policymakers with encouragement to establish the trends the volume describes at the top of the research and education policy agenda.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISBN: 3847103857, 9783847103851
Titel-ID: cdi_utb_primary_9783847003854

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX