Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 993

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
EFFECTS OF DIRECT INSTRUCTION ON THE ACQUISITION OF PREPOSITIONS BY STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
Ist Teil von
  • Journal of applied behavior analysis, 2011, Vol.44 (3), p.675-679
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library
Beschreibungen/Notizen
  • Some students with intellectual disabilities require explicit instruction of language skills, including preposition use; however, little is known about effective ways to teach preposition use to this population. This study examined direct instruction (DI) to teach students to use and respond to prepositions. Results indicated that DI was an effective way to teach prepositions. Limitations and directions for future research are discussed.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX