Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 40270

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Does the Structural Organisation of Lower-Secondary Education in Switzerland Influence Students' Opportunities of Transition to Upper-Secondary Education? A Multilevel-Analysis
Ist Teil von
  • Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 2017-03, Vol.43 (1), p.63-88
Ort / Verlag
Zurich: De Gruyter Poland
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Sociological Abstracts
Beschreibungen/Notizen
  • The Swiss cantonal education systems account for the structural organisation of lower-secondary education (streamed, cooperative or integrated models). We examined whether structural cantonal variations affect students' transition to upper-secondary education. Analyses drew on data from the TREE study. Multilevel logistic regression analyses indicated that students in cantons with a cooperative or integrated model had, by trend, a higher chance of gaining access to upper-secondary education. The effect was confounded with the language regions.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX